اماکن تفریحی معروف در مشهد
نوشته شده توسط : تینا

اماکن تفریحی معروف در مشهد

 

کوهستان پارک شادی مشهد در سال 1370 در زمینی به وسعت 18 هکتار در انتهای بلوار وکیل آباد به بهره برداری رسید . این مجموعه فرهنگی و تفریحی شامل امکانات تفریحی و دستگاههای مجهز جهت بازیهای متنوع و مهیج در تور مشهد 94 ، نمازخانه ، پارکینگ ، مرکز فوریتهای پلیسی ، بانک ، فضای سبز ، غرفه های فروش موادغذایی ، محل استراحت خانوادگی ، ساختمان های اداری و نگهبانی می باشد که پذیرای تعداد بی شماری از مشهدی ها و گردشگران تور مشهد است که به قصد تفریح به این پارک مراجعه می کنند .

 

 

پارک وحدت در مشهد درحاشیه بلوار وحدت در شرق مشهد واقع شده است و حدود بیست هکتار مساحت دارد و دارای امکانات سیاحتی و تفریحی و ورزشی همچون فضای سبز ، دریاچه مصنوعی ، آب نما و آبشار ، تئاتر و سینماهای تابستانی ، امکانات ورزشی از قبیل سکوهای تنیس روی میز ، شطرنج ، زمین های ورزشی و زمین اسکیت و امکانات رفاهی برای گردشگران تور لحظه آخری مشهد مانند پارکینگ ، اغذیه فروشی ، مرکز فروش مطبوعات ، مرکز بهداشت و وسایل بازی کودکان است. پارک وحدت درفصول مختلف به ویژه تابستان محل سیاحت و تفریح و ورزش بسیاری ازمجاوران و زائران علاقه مند تور مشهد است.

 

پارک وحدت در مشهد

 

پارک جنگلی طرق با وسعت تقریبی 186 هکتار واقع در بزرگراه شهید کلانتری مشهد با وجود گونه‌های گیاهی جنگلی و اشجار متنوع جاذبه مطلوبی را برای گردشگران تور مشهد ایجاد نموده است. این پارک جنگلی دارای تیپ‌های درختی پهن برگ، مخلوط و سوزنی برگ بوده و اقاقیا و زبان گنجشک دارای بیشترین نوع در سطح این محدوده می‌باشد. افزون بر این درختهای متنوعی از قبیل افرا، نارون چتری، سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای، ارغوان، کاتالپا، سپیدار و سیب در این پارک دیده می‌شوند که تعداد آن‌ها نسبت به دیگر درختان کمتر است. این مکان در سال 1377ش با ایجاد یکصد هکتار جنگل دست کاشت از منابع طبیعی و ایجاد امکانات رفاهی – تفریحی برای گردشگران تور مشهد تعطیلات پاییز 94  به یکی از بزرگترین پارک‌های جنگلی تبدیل شده است. بخشی از این محیط اختصاص به کمپ طرق دارد که از سوی شهرداری مشهد امکاناتی نظیر سکوی برپایی چادر مسافرتی، فروشگاه، سرویس بهداشتی، روشنایی معابر و‌ زمین بازی کودکان در آن برای مسافران تور مشهد ایجاد گردیده است.

 

 


 

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: اماکن تفریحی معروف در مشهد , دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد , بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: